דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרות ייעוץ אסטרטגי - הטוב, הרע והמכוער 

מאת    [ 19/04/2012 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 4256 פעמים ]

ייעוץ אסטרטגי הינו ייעוץ הניתן ברמה של מנכ"לים ומנהלים בארגונים גדולים לשיפור הביצועים של הארגונים שבראשם הם עומדים. חברות ייעוץ אסטרטגי רוכשות ידע רב בתחומים מגוונים כתוצאה מהעיסוק בתחום, ומשתפות את הניסיון, הידע והמידע שצברו עם הלקוחות שלהם. המטרה של חברות הייעוץ הינה קידום היכולת והתוצאות שמציגים ארגונים אלה לרמות חדשות.
חברות ייעוץ מסייעות בפתרון בעיות ומיצוי פוטנציאל של חברות מובילות במשק, במקרים שלחברות אין את היכולות, הידע או את כוח האדם לטפל בזה.

עבודה בחברות ייעוץ דורשת יכולת ניתוח אנליטי של בעיות ואתגרים עסקיים ופיתוח תכניות שתאפשרנה שיפור וצמיחה. תחום הייעוץ האסטרטגי בישראל צובר תאוצה ומתחזק ככל שחברות וארגונים ישראלים נחשפים יותר לעולם העסקים הבין לאומיים.

יתרונות משרות ייעוץ אסטרטגי

חברות ייעוץ אסטרטגי מעניקות יתרון משמעותי לכל אלה המשתמשים בשירותיהן, ונחשפים דרכן למגוון עצום של אפשרויות אשר בחלק ניכר מהמקרים לא היו ידועות להם כלל. עבודה בחברות ייעוץ מעניקה יתרונות משמעותיים גם ליועצים עצמם, הן ברמת הידע המקצועי שהם נחשפים אליו וצוברים אותו, הן בעובדה שהם יוצרים קשרים עסקיים ומקצועיים משמעותיים ובני קיימא והן משום שעצם כתיבה בקורות החיים על כך שהיו מועסקים בחברת ייעוץ אסטרטגי מעניקה להם יתרון עצום בעת הגשת מועמדות למגוון תפקידים בחברות ותעשיות שונות. בנוסף, היועץ האסטרטגי נחשף למגוון תחומים שונים במהלך עבודתו - אסטרטגיה עסקית, שיווק, מימון ועוד. יתרון נוסף הינו קבלה ללימודים גבוהים במוסדות מובילים. לאחר היותך יועץ אסטרטגי בחברה מובילה, יהיה עבורך קל יותר להתקבל לתוכניותMBA  מובילות ברחבי העולם. מקינזי, לדוגמא, מממנת ליועצים העסקיים בחברה את ה- MBA בחו"ל (למעלה מ-$100,000), דבר שאינו מובן מאליו כלל וכלל.

עובדים בחברות ייעוץ אסטרטגי לומדים ומטמיעים את הכלים העסקיים הטובים ביותר הקיימים, יוצרים קשרים ענפים עם עמיתים למקצוע, מנכ"לים של חברות ענק ומנהלים אחרים ומסתייעים בקשרים אלה כדי לשפר את יכולותיהם המקצועיות בהווה ואת ההזדמנויות העסקיות והמקצועיות שלהם למנף קשרים אלה לשיפור מעמדם האישי. בדרך כלל מהווים יוצאי חברות הייעוץ האסטרטגי מטרה לחיזור של חברות במגוון תעשיות ותפקידים. אלה מגייסות לתפקידים בכירים דווקא מי שהחזיקו בעבר משרות ייעוץ אסטרטגי בחברות מובילות. צ'לסי קלינטון, לדוגמא, הינה בוגרת חברת הייעוץ מקינזי, בעוד שבארץ בנימין נתניהו עבד כשנתיים בחברת הייעוץ BCG.

אז מה ה- “Catch” במשרות ייעוץ אסטרטגי?

למרות האמור לעיל, כדאי להתעכב על מספר דברים העלולים להפוך את המצב למעט פחות ורוד ממה שנדמה לנו: בראש ובראשונה - המרוץ המתמיד לשיפור עצמי. עבודה בחברות ייעוץ משמעותה חתירה לשיפור, לא רק של הארגון או העסק המקבל ייעוץ, אלא שיפור עצמי של היועץ עצמו. השאיפה הינה תמיד למעלה - Up or Out - התחרות נמדדת מול עצמך - או שתתקדם הלאה או שתצא. גם במידה והנך אנליסט מעולה בחברת ייעוץ, במידה ואינך מסוגל להתקדם לשלב הבא, תועזב אפילו אם הנך מצוין בתפקידך. השאיפה היא תמיד להתקדם הלאה לתפקידים הבאים בשרשרת.

חסרון נוסף הינו שעות העבודה הבלתי שגרתיות בעליל והנסיעות התכופות ממקום למקום, בשירותן של החברות המזמינות שירותי ייעוץ. חברות ייעוץ אסטרטגי מעסיקות אך ורק יועצים המתחייבים באופן מוחלט לאיכות, מצוינות וזמינות. היועצים האסטרטגיים נדרשים לנסיעות שוטפות בימות השבוע (א'-ה'), נסיעות שונות ללקוחות אשר שוכנים בחו"ל, דד ליינים לחוצים ועוד.

ואולם התייחסות נכונה לחסרונות שצוינו לעיל עשויה להפוך אותם בפועל לאתגרים, בנוסף לאתגרים הרבים שמציב תחום הייעוץ האסטרטגי חדשות לבקרים. ואם כל מכשול הוא אתגר - הרי שהחסרונות לכאורה הינם מצבור נוסף של אתגרים שרק מעשירים את העיסוק בתחום והופכים את אותן משרות ייעוץ אסטרטגי למעניינות עוד יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב